PHF-utdelning till Leif Karlsson och Inga-Lill Bremer

torsdag 26 november 2015

Lena Blom

Utdelning av PHF förtjänsttecken i Sandviken Västra Rotaryklubb 2015-11-23

När vår distriktsguvernör Suzan Stenberg besökte oss tyckte vi att det var ett utmärkt tillfälle att dela ut PHF-utmärkelser till 2 mycket värdiga mottagare i vår klubb. Dels Leif Karlsson som för ett mycket generöst belopp köpte Thomas Ledins fina tavla. Tavlan auktionerades ut inom Sandvikens Rotaryklubbars sk Bokprojekt. Leif har även i många år tillverkat klubbens namnbrickor.

Inom Bokprojektet har många skänkt böcker och en del andra saker som har sålts via auktioner och på marknader. Alla pengar (idag totalt ca 150 000:-) går till PoiloPlus. Den som har hållit i projektet på ett enastående sätt är Inga-Lill Bremer, mottagare av vår andra PHF. Inga-Lill har härbärgerat böckerna och organiserat och deltagit i försäljningen tillsammans med sin man och några andra.